Haberler

Eskl Öğrencilerimizin Çoğunlukta Olduğu Lisemizi Zİyaret Ettik.

     Daha öncesinden bizim ile beraber olup ilçe genelinde başarılar elde eden öğrencilerimizle yeni 8. sınıflarımızı buluşturmak için ilçe genelindeki liselerimizi ziyaret ettik.      Eski Öğrencilerimiz ve öğretmenleri tecrube paylaşımında bulundu.

Devamı

Koridor Panoları; Özlü Söz, Şiir ve Edebiyatla İlgili Çeşitli Etkinliklerle Donatıldı.

          Öğrencilerimizin derslerin yanı sıra teneffüsleri de verimli geçirmeleri amacıyla okulumuzda "Edebiyat Sokağı" oluşturuldu. Öğrencilerimiz teneffüs aralarında dinlenirken aynı zamanda "gizil(örtük) öğrenme" yoluyla öğrenme süreçlerini devam ettirmektedirler.             Bu doğrultuda giriş katında bulunan koridorumuza, iki tane broşür hazırlanarak asıldı. Bu broşürler: Yanlış yazılan Türkçe kelimelerin doğru yazımı ile yabancı dillerden alınmış dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçe kelimelerin yazıldığı broşürlerdir. Bu broşürler ile öğrencilerimizin Türkçeyi daha doğru ve etkili kullanmaları amaçlanmıştır. Krişlerimize ise tarihimizde, kültürümüzde, edebiyatımızda; önemli, tanınmış şahsiyetlere ait özlü sözlerin bulunduğu levhalar asıldı. Böylece öğrencilerimizde teneffüste de öğrenme bilinci oluşturmayı hedeflemiş olduk.            Ayrıca öğrencilerimizde edebi zevk oluşturması ve öğrencilerimizi şiir, kompoziyon yazabilmeye teşvik edebilmek amacıyla; 19 Mayıs kapsamında düzenlenen yarışmada, öğrencilerimizin dereceye girmiş şiir ve yazılarını öğrencilerimiz ile okul gazetemizin bulunduğu panoya astık. Yapılan tüm bu etkinlikler ile öğrencilerimizin ders dışı öğrenme süreçlerine destek olmayı amaçlıyoruz.                   

Devamı

Öğrencilerimiz Hatiplik ve Müezzinlik Yönünü Geliştirmek İçin Uygulamalar Yaptık.

         Atatürk İmam Hatip Ortaokulu olarak misyonumuz bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen bireyler yetiştirmektir. Özellikle İmam-Hatip okullarına devam edecek ve daha sonrasında İlahiyat Fakultesini seçecek öğrencilerimiz için İslam dininin inançları ve esasları kapsamında sağlam altyapı oluşturmak en büyük amacımız.         Öğrencilerimizin yaparak yaşayarak o işi içselleştirmelerini istiyoruz. Bu doğrultuda okulumuzun mescidinde öğrencilerimizi mesleki ve kişisel açılardan geliştirmek için her sınıf seviyesinden öğrencilerimize Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin rehberliğinde örnek vaaz programları uygulandı. Öncelikle öğretmenlerimiz tarafından bir vaazda neler yapılması gerektiği anlatıldı. Daha sonra öğrencilerimiz kendi hazırladıkları vaazı okulumuz mescidinde akranlarına sundu. Düzeltilmesi gereken bölümler, öğretmenlerimiz tarafından tespit edildi ve anında dönüt verildi. Program bir ay boyunca devam etti. Program sonunda görüldü ki öğrencilerimizin kendine güveni ve topluluk karşısında kendilerini ifade etme yeteneğinde ciddi bir gelişme oldu. Başarılı olarak tamamladığımız bu program önümüzdeki dönemlerde tekrar tekrar uygulanacaktır.

Devamı

Etkili sunum teknikleri, uygulamaları ve araçları konulu sunum yapıldı.

          Okul öğretmenimiz Hatice Namaz, öğretmenlerimize etkili iletişim becerilerini artırmak için seminer düzenledi. Seminer içeriğinde bu becerilerin temeli olarak öğretmenlerin iyi bir dinleyici olmaları gerektiğini aynı zamanda empati kurabilmeli, eleştirilere karşı açık olmalı, beden dili, göz kontağı, hitap vb. konuları etkili bir biçimde kullanmaları gerektiğini dile getirdi.           Aynı zamanda öğretmenimiz Hatice Namaz, sürdürülebilir takım ruhu ve kurum kültürü konusunda öğretmenlerimize sunum düzenledi. Okulca belirlenen hedefler doğrultusunda kurum kültürünün ve takım ruhunun önemli yere sahip olduğunu dile getirdi. Bu bağlamda öğretmenlerin planlı, iletişime açık, kararlı olunması gerektiğini vurguladı. Öğretmenlerin birbiri ile dayanışma içerisinde ortak akıl ile ilerlemesi gerektiğini söyledi. Panelin sonunda soru-cevap ile hedeflere ulaşma sürecinde ne yapılması gerektiğine dair tartışıldı.

Devamı

Okulumuzun Zeka Oyunları Sınıfı Açılmıştır.

         Okulumuzda çeşitli etkinliklere yer verip öğrencilerimizi teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Aynı zamanda öğrencilerimizi ödüllendirmekteyiz. Okulumuzda ki bu satranç sınıfı sayesinde ilçemizde  Davut Adıgüzel öğrencimiz ilçe birincisi olmuştur.

Devamı

Okulumuzda Öğretmenlik mesleğinin etik ilkelerini ve değerlerini içeren kitap ve makale Okundu.

        Öğretmenlerimiz kültür ve medeniyetimizin anlayışını yansıtan Peyami Safa´nın "Anadolu´da Bir Gece" adlı romanını önceden kendileri okudular. Özgün düşünceler içeren bölümlerin tespiti yapılarak ilgili alanlar öğretmenlerimiz tarafından müzakere edildi.          Mesleki gelişime katkı sağlamak ve öğretmenlik misyonunu geliştirmek adına Yıldıray BEK´in "Öğretmenin Toplumsal/Mesleki Rolleri ve Statüsü" adlı makale okundu ve makele içeriği ile ilgili tartişmalar yapıldı.

Devamı

Örgün Eğitim İle Birlikte Hafızlık Eğitimimiz Başlamıştır.

   Hem Okul, Hem Hafızlık programımız kapsamında ilçemizde yapılan sınav sonucunda 48 adet öğrencimiz başarılı sayılmıştır. Bu öğrenciler  3 Temmuz-25 Ağustos arasında Seyyid Abdurrahman Arvasi Kur'an Kursunda Temel Hafızlık Hazırlık Eğitimine alınacaktır. Bu eğitim sonunda mülakat yapılıp başarılı öğrencilerin kesin kaydı yapılacaktır.

Devamı

Halime Hatun Kümbeti ve Çevresine Gezi Düzenledik.

      Halime Hatun Kümbeti, Van ilinin Gevaş ilçesinde bulunan Selçuklu döneminden kalma bir kümbettir. İlçedeki Selçuklu Mezarlığı'nın doğusunda bulunmaktadır. Giriş kapısının üzerinde yer alan kitabedeki bilgiye göre, 1335 yılında, Saltuklu beyi Meliki İzzettin Saltuk tarafından, kızı Halime Hâtun için yaptırılmıştır.       Hem bu yakın çevresindeki kültürel yapıyı öğrencilerimize göstermek, hem de kümbetin yanındaki doğal güzellikleri gezdirmek amacıyla düzenlediğimiz bu gezide amacımız;  olayları kişileri, doğal koşulları içinde tanıma, bu kişilerin sorunlarını kavrama, eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme, kişilere ve olaylara nesnel ölçümlerle yaklaşma, sorumluluk duygusu gibi önemli beceriler kazandırmaktı.

Devamı

Gönüllü Toplum Hizmeti Uyguladık.

     Topluma Hizmet, öğrencilerin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırıldığı bir uygulamadır.       Bu nedenle öğrencilerimiz yardıma muhtaç çocuklar için kendilerine uymayan ama iyi durumda olan kıyafetlerini getirmiştir.       Ramazanda ise ramazan paketlerini öğrencilerimiz ile beraber oluşturup, köylerimizi gezerek dağıttık.

Devamı

Koçluk Sisteminde Yer Alacak Öğrenci ve Öğretmenlerin Plan, Program ve Eğitim Metotları Hazırladık, Koçluk Sstemini Uyguladık.

             Her birey başarılı olmak, hayallerini gerçekleştirmek ister. Başarılı olmak için açık, net ve ulaşılabilir hedefler belirlemeli, belirlenen hedeflere odaklanmalı ve hedefleri gerçekleştirmek için azimli olunmalıdır. Hedef belirlemeden başarılı olmak zordur. Bunun içinde mutlaka bir rehbere ihtiyaç duyulur.             Okulumuzda akademik başarıyı arttırmak, öğrenciler ile birebir ilgilenmek için eğitim öğretim yılı başında koçluk sistemi uygulaması başlatıldı. Liseye giriş sınavına hazırlanan 8. sınıf öğrencilerimiz için rehber olmak adına öğretmenlerimiz toplantı yapıp koçluk sistemini başlattılar. Her öğretmenimize 2 veya 3 öğrenci düşecek şekilde belirlenen sistemde öğretmenlerimiz, koçluğundaki öğrenciler ile sürekli bire bir konuşarak hem tecrübelerini paylaşmakta hem de ders programı hazırlarken onlara rehberlik etmektedir. İlçe ve okul geneli yapılan denemeler sonunda öğretmenlerimiz koçluk sisteminde öğrencilerinin eksiklerini belirtmekte ve belirlenen konulara ağırlık vermelerini istemektedir.            Bu sistemle öğrencilerimizin; okul başarısını artırmak, kendine uygun hedefler seçmesini sağlamak, etkin çalışmayı öğrenmek, zamanı etkin ve verimli kullanmasını bilmek, güçlü yönlerini ortaya çıkartmak, doğru iletişim kurmasını ve kendine güven duymasını sağlamayı hedeflemekteyiz.      

Devamı

Okulumuzda 40 Kavram 40 Ayet 40 Hadis Etkinlikleri Düzenlendi.

     Öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, dilimizin söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi haline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak; önemli şair ve yazarlarımızı tanımalarını sağlamak amacıyla Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanarak okullarda uygulanması tavsiye edilen "40 şiir, 40 Kavram, 40 Ayet, 40 Hadis Etlinlikleri" kapsamında kavram, ayet ve hadis ezberleme yarışması düzenlenmiştir.      Dereceye giren öğrencileri Türkçe öğretmenimiz Halime ÇAKMAK; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimiz Cüneyt BAYEZİT, Yusuf Öztürk ve Müdür Yardımcısı Cahit SOLMAZ kitapçıkta yayınlanan öğrenci değerlendirme ölçeği ile belirlemişlerdir.       Bunun sonucunda kendilerine daha önce verilen İslami kavram, ayet ve hadisleri en iyi aktaranlar komisyonca yapılan puanlama sonucunda sıralanmışlardır. Dereceye girenler aşağıda isimleri açıklanmıştır.      6. sınıflarda  Gizem Bayram, Halil İbrahim Adakan, Muhammet Altin öğrencilerimiz, İslami kavramlarda sırasıyla 1, 2 ve 3. olmuşlardır.      7. sınıflarda Kırk Hadiste 1. Berfin Demir, 2.Şahadet Meşe, 3.Ammar Kılıçarslan,        8. sınıflarda Kırk Ayette ise 1. Hatice İlkan, 2.Reyhan Cankı, 3. Mükerrem Altin olmuştur.      Dereceye giren öğrencilerimiz okulumuzun bahçesinde tören yapılarak ödüllendirilmişlerdir. 

Devamı

İmam Hatiplik, Müezzinlik, Vaizlik ve Kur’an Kursu Öğreticiliği Uygulamaları Öğretmenlerin Etkin Katılımıyla Uygulandı.

         Atatürk İmam Hatip Ortaokulu olarak misyonumuz bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen bireyler yetiştirmektir. Özellikle İmam-Hatip okullarına devam edecek ve daha sonrasında İlahiyat Fakultesini seçecek öğrencilerimiz için İslam dininin inançları ve esasları kapsamında sağlam altyapı oluşturmak en büyük amacımız.         Öğrencilerimizin yaparak yaşayarak o işi içselleştirmelerini istiyoruz. Bu doğrultuda okulumuzun mescidinde öğrencilerimizi mesleki ve kişisel açılardan geliştirmek için her sınıf seviyesinden öğrencilerimize Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin rehberliğinde örnek vaaz programları uygulandı. Öncelikle öğretmenlerimiz tarafından bir vaazda neler yapılması gerektiği anlatıldı. Daha sonra öğrencilerimiz kendi hazırladıkları vaazı okulumuz mescidinde akranlarına sundu. Düzeltilmesi gereken bölümler, öğretmenlerimiz tarafından tespit edildi ve anında dönüt verildi. Program bir ay boyunca devam etti. Program sonunda görüldü ki öğrencilerimizin kendine güveni ve topluluk karşısında kendilerini ifade etme yeteneğinde ciddi bir gelişme oldu. Başarılı olarak tamamladığımız bu program önümüzdeki dönemlerde tekrar tekrar uygulanacaktır.

Devamı

Eğitim Sürecinde Öğrencileri Motive Etmenin Yolları Konusu Müzakere Edildi.

          İkinci dönem başı öğrencileri motive etmenin yolları konusu müzakere edildi. Öğretmenleri birden fazla olan Matematik, İngilizce, Fen Bilimleri, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi zümreleri öğretim programlarına göre gelinen noktayı değerlendirdiler. Alınması gereken motive yöntemleri ve tedbirlerini görüştüler. Özellikle 8. sınıfta sınava girecek öğrencilere yönelik çalışmalara ağırlık vermek için kararlar alındı. Bursluluk sınavına girecek öğrenciler de bireysel ilgilenerek geçmiş dönem sınav sorularına benzer bol bol soru çözdürme kararı alındı. Öğrencilerin bu dönemde bilişsel olduğu kadar psikolojik olarak da sınavlara hazırlanmaları gerektiği ortak payda olarak belirlendi.           Bu süreçte motive etmek için başvuracağımız yöntemler şunlardır:            1- Öğrencilere kontrol fırsatı verecez,          2- Öğrencilerimiz ile beraber hedef belirleyez, ·          3- Destekleyici bir ortam oluşturacaz, ·          4- Öğrenme ortamı başarısız olursa değiştirecez,·          5- Öğrencilerimize öğrenme zorluğu çektiği konularda, aktarma sırasında çeşitlilik sunacağız. ·          6- Olumlu rekabeti destekleyecez,          7- Başrılı öğrencileri ödüllendirecez,          8- Öğrencilerimize sorumluluklar verecez,          

Devamı

Fiziki Ortamları Ders Dışı Etkinliklere İmkân Verecek Şekilde Düzenledik.

       Okulumuzda çeşitli etkinliklere yer verip öğrencilerimizi teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Aynı zamanda öğrencilerimizi ödüllendirmekteyiz. Bu amaçla yaptığımız bazı etkinlikler şunlardır: Kütüphanemizde kitap okuma etkinliği, Kur'an-ı Kerim sınıfında güzel Kur'an okuma, Eğitsel oyunlar sınıfında uzun tenefüslerde Satranç Kulübü başkanlığında satranç turnuvaları düzenleme, müzik öğretmenimiz ile beraber çeşitli müzik aletleri ile çalma etkinliği, okul bahçesinde çizik taş, kapalı spor salonumuzda spor etkinlikleri ve turnuvalar, seksek gibi geleneksel oyunlar oynama.  

Devamı

Öğrencilerimizi Sportif Faaliyetlere Yönlendiriyoruz.

        Eğitimi en genel anlamıyla kültürel değerleri bireye kazandırma süreci olarak tanımlamaktayız. Bu süreçte bireyler; yetenek, beceri, tutum, estetik duyarlılık ve çeşitli olumlu davranışlar edinirler. Okullar, sağladıkları eğitsel yaşantılarla akademik bilgilerin yanı sıra öğrencilerin ilgi alanlarının ve becerilerinin gelişebileceği fırsatlar da sunmaktadır. Böylece okullar, öğretim işlevlerini dersler aracılığıyla yürütürken eğitim işlevlerini ise ders dışı etkinliklerle bütünleştirerek yürütmektedir.         Bu amaçla yaptığımız bazı etkinlikler şunlardır: Satranç, futbol, futsal, dart, masa tenisi, voleybol dallarındadır. Bu dallarda Van ve Gevaş içinde turnuvalara katılım sağlamaktayız. Öğrencilirimizi aynı zamanda okulda da ödüllendiriyoruz.         Okulumuzda yürütülen bu ders dışı etkinlikler; fiziksel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimi destekleyen, akademik çalışmaları zenginleştiren, zamanı doğru ve etkili kullanmayı öğreten,öğrenciye estetik duyarlılık katan, liderlik ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin hayatın içinde uygulanarak kazanılmasını sağlayan etkinliklerdir. Bu etkinlikler ile öğrencilerimize bu kazanımları edindirmeyi amaçlıyoruz.

Devamı